Interview Marcus Steinmann - Hoopo
White Kiwi Marketing doet de campagnes van Hoopo: ‘Maarten haalt een groot deel van onze omzet binnen’
Marcus huurde White Kiwi Marketing meteen bij de lancering van zijn bedrijf Hoopo in. De samenwerking begon met het in de markt zetten van zijn zelfontworpen kattenbak. Sindsdien is Maarten verantwoordelijk voor het opzetten, analyseren en – waar nodig – bijsturen van alle online campagnes van Hoopo. Marcus: ‘Maarten haalt een groot deel van onze omzet binnen.’
Zelf is Marcus meer een hondenmens, de keuze voor katten was puur zakelijk. ‘De hondenmarkt was al verzadigd, bij kattenproducten zag ik nog ruimte in het hogere segment: duurzame producten die goed afgestemd zijn op de behoeften van katten, maar die ook mooi staan in het interieur. Bij Hoopo werken we voor het ontwikkelen van nieuwe producten altijd samen met een kattengedragstherapeut, maar we snappen ook heel goed dat mensen uiteindelijk onze klanten zijn. Onze producten moeten dus ook hun problemen oplossen.’


Merk in de markt
Als je nu in de webwinkel van Hoopo kijkt, zie je een breed assortiment aan kattenartikelen met een eigentijdse uitstraling: zachte dekentjes, slimme voerbakken, drinkfonteinen en strak ontworpen speelgoed. Maar het begon allemaal nog niet zo lang geleden, in 2020, met één kattenbak: de Dome. Hoopo was niet de eerste onderneming die Marcus uit de grond stampte. Hij wist dus heel goed dat marketing hoofdzaak is als je een nieuw merk in de markt wilt zetten en schakelde meteen White Kiwi Marketing in. Sindsdien doet Maarten zijn campagnes.
Ondernemer zoekt ondernemer
Marcus en Maarten spraken elkaar al jaren eerder, maar toen kwam het niet van een samenwerking. Rondom de lancering van Hoopo kwamen ze weer in contact. ‘Ik wist eigenlijk meteen dat ik Maarten wilde inhuren. Dat mensen campagnes kunnen opzetten en hun weg weten in Google Analytics geloof ik altijd wel. Ik vind mentaliteit belangrijker. En de zelfstandigheid en focus op kwaliteit die ik zoek, die zie je toch vaker bij mensen die net als Maarten zelf óók ondernemen – en minder bij marketingprofessionals die voor een bureau werken.’
Senioriteit
Samenwerken met grote bureaus is Marcus in zijn eerdere ondernemingen dan ook niet zo goed bevallen. ‘Zodra de sales-collega je binnengehaald heeft, worden je campagnes neergelegd bij de junior marketeer. Bij White Kiwi Marketing weet ik zeker dat ik de senioriteit krijg waar ik voor gekozen heb.’ Ook de persoonlijke rapportages van Maarten bevallen Marcus goed. ‘Van bureaus kreeg ik templates gevuld met standaardzinnetjes, Maarten stuurt me elke week een helder overzicht van wat hij gedaan heeft. Sinds kort licht hij dat zelfs toe in een video. Voor mij werkt dat ontzettend goed.’
Een veelzijdig team


Snel reageren
Sparren
Toekomstplannen

More interviews coming soon
Subscribe to my monthly tips & tricks
Join hundreds of people that are profiting from my expert knowledge for free!